نکات عقد قرارداد با تالار پذیرایی

این قرارداد مطابق با کدام قانون است؟

نمونه فرم قرارداد تالار پذیرایی براساس قانون مدنی تنظیم می‌شود. قانون مدنی این قرارداد را یک قرارداد پیمانکاری محسوب می‌کند. قراردادهای پیمانکاری از جمله قراردادهای نامعین قانون مدنی هستند. از آنجایی که در متن قانون به طور صریح درباره آن‌ها توضیح داده نشده و ماده و قانون خاصی برای آن‌ها نیامده است، طرفین آزادی دارند که به هر طریقی که می‌خواهند آن را تنظیم کنند. البته همین مسئله نشان می‌دهد که تنظیم قراردادهای پیمانکاری و به خصوص نمونه قرارداد تالارهای پذیرایی ، بسیار مهم است. زیرا هرچیزی که در قرارداد آورده شود، همان اجرا می‌شود و قرارداد ملاک انجام تعهدات است.

در این زمینه می‌توانیم به ماده 10 قانون مدنی استناد کنیم. ماده 10 قانون مدنی می‌گوید: مانعی برای تنظیم قراردادهای خصوصی وجود ندارد. اشخاص می‌توانند به هر طریقی که می‌خواهند قراردادهای خصوصی تنظیم کنند و تنها شرط لازم برای این کار رعایت قانون است. متن قرارداد تنظیم شده باید مظابق با قانون باشد.

.

نمونه قرارداد اجاره تالار پذیرایی

به طور کلی نمونه قرارداد تالار پذیرایی به صورت پیمانکاری تنظیم می‌شود. زیرا مدیریت تالار در واقع پذیرای صفر تا صد مراسم و دورهمی شما است. مدیریت تالار متعهد می‌شود که مراسم، دورهمی، میتینگ یا هر نوع نشستی که در نظر دارید، بدون نگرانی و با گذراندن تمام برنامه‌های مشخص شده انجام شود. به همین دلیل این قرارداد یک قرارداد پیمانکاری است. اما تالارها به نوع دیگری نیز می‌توانند در قرارداد حضور پیدا کنند. نمونه قرارداد اجاره تالار پذیرایی ، نوع دیگری از قراردادهای تالار است. این قرارداد زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که متقاضی تالار فقط به مکان تالار نیاز داشته باشد.

ممکن است شما نیازمند برگزاری یک مراسم خاص باشید و برای انجام آن، مکان مناسبی را در اختیار نداشته باشید. ممکن است برگزاری مراسم شما دارای برنامه‌های خاص باشد که از عهده تالار برنیاید یا به هر دلیل دیگری شما صرفا محیط تالار را در اختیار بگیرید. در این شرایط بهترین قرارداد، نمونه قرارداد اجاره تالار پذیرایی است. در این قرارداد مشخص می‌شود که تالار در چه بازه زمانی و چه تاریخی به مشتری تحویل داده شده و مجدد تحویل گرفته می‌شود. در این قرارداد، مدیریت بعد از تحویل تالار به مستاجر، تعهد دیگری به او نخواهد داشت. شخص اجاره کننده موظف است که تمامی قوانین اجاره ملک را رعایت کند و در آخر، تالار را همانطور که تحویل گرفته، تحویل بدهد.

.

رزرو تالار و نمونه قرارداد تالار پذیرایی

بدون شک مراسم‌هایی که به خاطر آن‌ها تالار گرفته می‌شود، مراسم‌های خاص و دارای اهمیتی هستند. این قبیل دورهمی‌ها و مراسم‌ها از پیش تعیین شده هستند و برای متقاضی تالار اهمیت دارد که دقیقا در روز خاصی اجرا شوند. همین مساله اهمیت رزرو تالارها را مشخص می‌کند. مدیریت تالار باید از پیش بداند که برنامه شما چیست؟ چه برنامه ریزی باید داشته باشد و چه سرویسی را باید ارائه دهد.

هماهنگی این موارد با روزی که شما برای انجام مراسم در نظر دارید، نیازمند زمان است. به همین دلیل است که قراردادتان با تالار را باید از قبل تنظیم کنید. با تنظیم نمونه قرارداد تالار پذیرایی و تعیین زمان دقیقی که برای اجرای مراسم در متن قرارداد مشخص می‌کنید، تالار متعهد می‌شود که در آن زمان به شما خدمات ارائه دهد. هرگونه کوتاهی از سمت تالار که باعث به هم خوردن مراسم باشد، تخطی از قرارداد است و شما با استناد به قرارداد تالار پذیرایی می‌توانید از تالار شکایت کنید.

.

خاتمه قرارداد از سوی یکی از طرفین

از آنجایی که برنامه تالار یک روزه یا نهایتا چند روزه است، فسخ قرارداد در زمان اجرای مراسم امکان پذیر نیست. از طرفی تالارها از چندی پیش مقدمات اجرای مراسم شما را انجام می‌دهند. تهیه این مقدمات و رسیدگی به امور پیش از مراسم، برای تالارها هزینه‌بر است و در صورت فسخ قرارداد برایشان خسارت به جا می‌گذارد. فسخ قرارداد تالارها یا در واقع فسخ قرارداد رزرو تالار ها ، با توجه به نوع تالارها می‌تواند متفاوت باشد. قانون کلی تحت عنوان قانون فسخ قرارداد تالار وجود ندارد.

در واقع قانون فسخ قرارداد تالار ، همان قانون و شروطی است که مدیریت تالار تعیین می‌کند. هر تالار با توجه به شرایطی که دارد در همان زمان تنظیم قرارداد درباره فسخ آن نیز صحبت می‌کند. برای مثال ممکن است اعلام کند که در صورت فسخ، ودیعه را بر نمی‌گرداند. یا ممکن است مبلغ مشخصی را به‌عنوان خسارت تعیین کند. مسئله فسخ قرارداد نیز از جمله مهمترین بحث‌ها یا بهتر بگوییم، بیشترین دعوا در خصوص تالارهای پذیرایی است. در نهایت بهترین کار برای جلوگیری از مشکلات احتمالی این است که در متن قرارداد به صورت مفصل درباره شرایط فسخ قرارداد تالار توضیح داده شود.

با آنکه قانون یا شرایط فسخ قرارداد تالار ها با یکدیگر تفاوت دارد، ولی آنچه که به طور معمول انجام می‌شود این است که تالار زمان مشخصی را در ابتدای کار تعیین می‌کند که فسخ قرارداد در آن بازه زمانی خسارتی نخواهد داشت و تالار نیز ودیعه را باز می‌گرداند. در ادامه هر چه به زمان برگزاری مراسم نزدیک‌تر می‌شوند، امکان فسخ سخت‌تر می‌شود و همراه با پرداخت خسارت است. برای مثال فسخ قرارداد یک روز پیش از انجام مراسم امکان پذیر نیست. زیرا مدیریت تالار تمامی برنامه‌ها و سرویس‌ها را آماده کرده است و عدم استفاده از آن‌ها، خسارت زیادی به جا خواهد گذاشت.

.

موضوع نمونه قرارداد تالار پذیرایی

موضوع نمونه قرارداد تالار پذیرایی عبارت است که اجرای کلی مراسم همراه با سرویس‌های پذیرایی در زمان تعیین شده که به تالار سپرده می‌شود. در این بخش از قرارداد توضیح داده می‌شود که ماهیت مراسم درباره چه چیزی است و تالار مسئولیت ارائه چه سرویس‌هایی را به عهده دارد. در این زمان تالار می‌تواند گزینه‌های متعددی را در اختیار مشتری بگذارد تا ایشان با توجه به شرایط خود، انتخاب کند. در آخر تالار متعهد می‌شود که دقیقا براساس سفارشات، مراسم را اجرا کند. نکته مهم در این بخش از قرارداد، اشاره به تاریخ دقیق اجرای مراسم است. زیرا که این تاریخ دارای اهمیت بسیاری است و تمامی این قرارداد به منظور انجام مراسم در آن روز خاص است.

.
منابع:
.https://rokla.ir