گل های مورد استفاده در تاج گل ترحیم و تسلیت

گل گلایول

گلایول از پر کاربرد ترین گل های شاخه بریده در طراحی و تزیین تاج گل ویژه مراسم ترحیم، ختم و فاتحه می باشد. در طراحی اکثر سبد گل ها و تاج گل هایی که برای مراسم تسلیت و ترحیم آماده می شوند گلایول نقش اصلی را ایفا می کند.گلایل گلی پرگل با قامتی بلند و ظاهری منحصر به فرد می باشد که به دلیل ویژگی های ظاهریش در اکثر گل هایی تزیین شده ویژه مراسم ترحیم و تسلیت استفاده می گردد. گلایول در رنگ های مختلف سفید،نارنجی،گلبهی و زرد وجود دارد ولی رنگ سفید آن در میان ما ایرانیان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. پر گل بودن و کشیده بودن گل گلایول موجب گردیده که این گل از مناسب ترین گل ها برای طراحی تاج گل باشد و چند شاخه آن به راحتی سبد گل و تاج گل را پوشش دهد.گلایول بیانگر مفاهیم ارزشمندی چون پاکی،خلوص نیت،صداقت و ستایش دیگران می باشد از این رو به راحتی می توان با اهدای این گل زیبا با بازماندگان همدردی کرد و احساسات قلبی خود را ابراز کرد.

.

گل لیلیوم

لیلیوم که معروف به گل سوسن نیز می باشد از دیگر گل های مناسب و زیبا جهت تزیین تاج گل های مراسم تسلیت و ترحیم می باشد.لیلیوم با تنوع رنگ فراوانش پیام رسان مفاهیم مختلفی همچون برتری، خلوص نیت و علاقه قلبی به فرد مقابل است. با اهدای تاج گل تسلیت با گل لیلیوم می توان ارادت ویژه و عرض تسلیت خود را به خانواده متفی اعلام کرد.

.

گل شب بو

شب بو از گل های عطری و زیبا با ظاهری خاص و شگفت انگیز که با طراحی آن در تاج گل مراسم ختم و ترحیم ظاهری دیدنی و زیبایی را به تاج گل می دهد. شب بو در رنگ های سفید و بنفش عرضه می گردد و رنگ سفید آن کاربرد بیشتری در طراحی گل های ترحیمی دارد. شب بو ماندگاری بالایی داشته و اگر در محیطی خنک نگهداری شود دوام بیشتری خواهد داشت.

.

گل آنتوریوم

آنتوریوم از گل های لوکس و لاکچری بوده با هزاران گونه مختلف در رنگ های متنوع. فرم قلبی شکل براکته های این گل منحصر به فرد بوده و علاقه مندان زیادی را سمت خود جذب کرده است. در طراحی تاج گل خاکسپاری و ختم لوکس و لاکچری این گل می تواند نقش به سزایی داشته باشد. اگر مایلید که تاج گل انتخابی شما مجلل و باشکوه باشد و در مجلس بدرخشد از تاج گل هایی که در طراحی آن ها از گل آنتوریوم استفاده شده می توان استفاده کرد. با توجه ظاهر شیک این گل معمولا گلی مناسب برای مجلل و باشکوه کردن تاج گل های لوکس و لاکچری می باشد.

.

گل رز

از لوکس ترین گل ها برای استفاده در تاج گل و سبد گل مراسم ترحیم و تسلیت می توان به گل رز با رنگ های سفید،کرم و زرد اشاره کرد. گل رز از پرکاربرد ترین گل های شاخه بریده برای تزیین در قالب تاج گل،سبد گل و دسته گل می باشد. گل رز سفید بیانگر و نماد بی گناهی،خلوص نیت و پاکی و پاکیزگی می باشد. باتوجه به مفاهیم زیبای این گل از مناسب ترین انتخاب ها برای استفاده در تاج گل هایی که قرار است در مراسم ترحیم و تسلیت استفاده شود می باشد، همچنین با استفاده از گل رز در تاج گل تسلیت و ترحیم نوعی لوکس بودن هم در تاج گل یا سبد گل ترحیم و تسلیت ایجاد خواهد شد.

.

گل میخک

میخک از گل های دسته ای و بوته ای که دارای دو نوع میخک مینیاتوری با گل های ریز و میخک مهندسی با گل های درشت تر می باشد. گل میخک با توجه به تنوع رنگ فراوانش به راحتی با دیگر گل ها ترکیب شده و ترکیبی زیبا را در هر تزیینی ایجاد می کند. میخک دارای رنگ های پر انرژی و شاد از جمله قرمز،صورتی،بنفش،ارغوانی و زرد می باشد ولی معمولا رنگ های زرد و سفید آن انتخاب مناسب تری برای استفاده در تاج گل مراسم ترحیم هستند.

.

گل لیسیانتوس

لیسیانتوس از گل های زیبا و پرکاربرد در اکثر گل های تزیین شده می باشد و باتوجه به سرگل های رز مانندش اکثرا جایگزین گل رز استفاه می شود. گل لیسیانتوس دارای رنگ هایی چون سفید،نباتی،صورتی،گلبهی و بنفش می باشد. گل های لیسیانتوس درشت و پرپر بوده و به همین دلیل بسیار مناسب برای پرکردن قسمت های خالی تاج گل و سبد گل می باشد. همچنین دو رنگه بودن برخی از گونه های این گل بسیار جذاب بوده و می تواند یک ترکیب زیبا را در تاج گل های مراسم ختم و فاتحه داشته باشد.
.
منابع:
.https://parsigol.com